Geoblog.pl    apacino    Podróże    Pod słońcem Toskanii :))    377 schodków

377 schodków

Włochy
Włochy, Corniglia

Dalej udajemy się do ostatniej już miejscowości Corniglia. Aby dotrzeć do tego miasteczka należy wspiąć się na górkę „Ladrina” gdzie czeka nas wspinaczka po kamiennych schodkach w ilości 377 stopni lub też przejść drogę prowadzącą od stacji kolejowej. Mając karty 5 terre jedziemy specjalnym autobusem na górę, a słynne schodki zostawiamy sobie na drogę powrotną.
Część zamieszkała rozciąga się wzdłuż głównej ulicy – Fieschi. Domy z jednej strony kierują się ku ulicy, z drugiej – ku morzu.
Miasteczko całkiem inne niż pozostałe miasteczka Cinque Terre, ponieważ wznosi się na szczycie przylądka na wysokości około stu metrów i opada nagle w morze. Na szczycie rozpościera się taras widokowy, z którego można dostrzec, jak czysta i przejrzysta jest tutaj woda w morzu.
Podsumowując wycieczkę, wszystkie miejscowości są urocze i mają swój niepowtarzalny klimat, ale zdecydowanie najpiękniejsze z nich to Monterosso, Riomaggire i Varnazza. Warto skusić się na kąpiel w Monterosso, bo takiej wody i kolorów nie widzieliśmy już gdzie indziej na wybrzeżu. Natomiast niestety, trzeba się nastawić na tłumy odwiedzających. Już wiemy, że te słynne tłumy we Florencji to nic w porównaniu do liczby zwiedzających 5 terre. My byliśmy tam w piątek, a w weekendy podobno jest jeszcze gorzej, czego nie jestem sobie w stanie wyobrazić, ale co ciekawe, mimo tylu odwiedzających, ceny tu są bardziej przystępne niż we Florencji (capuccino w barze na starówce w Riomaggire kosztowało 1,30 EUR - czego nie mogliśmy sobie odmówić ;)