Geoblog.pl    apacino    Podróże    Teneryfa - la isla bonita    Tamaide

Tamaide

Hiszpania
Hiszpania, san miguel

Dzisiaj idziemy w na górski szlak, oczywiście na początek wybieramy prostą trasę oznaczoną jako łatwa w południowej części wyspy. Trasa nazywa się Tamaide i idzie się od miejscowości San Miguel de Abona (ciężko trafić bez nawigacji) aż do punktu widokowego na szczycie góry La Centinela. Zabieramy Olafa w chuście i „wszystko mający plecak”. Naszego synka i właśnie tenże plecak dzielnie będzie wnosił na szczyt Maciek. Aha, i jeszcze do tego parasol przeciw promieniom słonecznym, bo czapeczka może nie wystarczyć, a to w końcu góry.
Podjeżdżamy do punktu wyjścia i idziemy kamienistą drogą do wąwozu, gdzie wypływa źródełko (Fuente de Tamaide), potem ładna wioska Caserio de la Hoya (kilka tradycyjnych górskich domków). Olaf zrobił się głodny na szlaku, więc ze „wszystko mającego plecaka” wyciągamy alumatę i koc, przewijak, pieluchy, chusteczki, butelki i przygotowaną porcję mleka, robimy mleczko, przewijamy małego turystę pod kamieniem, karmimy i ruszmy dalej, ale na wszystko schodzi nam godzina.
Droga jest łatwa, ale pod górkę i jest bardzo gorąco. Podziwiam Maćka, że idzie z plecakiem, parasolem i Olafem po górę w tym słońcu.Olaf w chuście usnął już przed dotarciem na szczyt. Tam rozbijamy obozowisko, tzn. znowu przewijanie i karmienie (tym razem zupka i herbatka), ale jest luksus, bo są ławki i murki chronią od wiatru – Olafa trzeba było przewinąć i przebrać w nowe ubranko. Maciek wraca tą samą trasą, którą przyszliśmy, ale zajmuje mu to niepełna 40 minut (nam doga zabrała 3 godziny) i wraca po nas już samochodem. Idziemy jeszcze na obiad do restauracji na szczycie z pięknym widokiem i zamawiamy Carne Fiesta (mięso wieprzowe w marynacie grilowane z frytkami, niestety bez bananów i carne carba czyli potrawa, która nam smakowała na Gran Canarii – po prostu mięso kozy. Jest pyszne!
Wracamy do hotelu, jeszcze tylko idziemy na małe zakupy i pochodzić po terenie hotelowym obok basenu, bo jeszcze nie mieliśmy okazji tego zrobić. Potem kąpiel Olafa, nasza, mleko, kolacja z winem na tarasie, plany na jutro i spać.