Geoblog.pl    apacino    Podróże    Pod słońcem Toskanii :))    5 Terre i liguryjskie piękno

5 Terre i liguryjskie piękno

Włochy
Włochy, La Spezia

Wstajemy wyjątkowo wcześnie, bo plany na dzisiaj mamy bardzo ambitne. Jedziemy zobaczyć właściwie już inną krainę geograficzną, bo od miejscowości La Spezia zaczyna się liguria. Będąc w okolicach Pisy mamy zaledwie niecałe 2 godzinki ( z przesiadkami) do przeuroczego miejsca zwanego 5 Terre.
Cinque Terre to pięć małych miasteczek usadowionych na skałach, gdzie mieszkańcy pracując przez wieki, dali radę przekształcić mało urodzajny teren w wioski morskie, bogate w płodne tarasy, pełne życiodajnych roślin, takich jak drzewa oliwkowe i winorośle.
Cinque Terre zostały uznane przez UNESCO w roku 1997 i dziś stanowią Park Narodowy. Czego tam nie ma: maleńkie urocze plaże, skały, groty, morskie urwiska, średniowieczne osady, sanktuaria, widokowe ścieżki nadmorskie, wznoszące się tarasowo winnice i gaje oliwne, świetne ścieżki trekingowe i trasy spacerowe, a do tego wszystko połączone linią kolejową wtapiającą się dyskretnie w krajobraz jak z bajki.
Jednego dnia zwiedziliśmy 5 maleńkich, przytulonych do skał miejscowości umiejscowionych między wzniesieniami górskimi opadającymi wprost do morza: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore.
Naszą wyciekę rozpoczęliśmy od zakupienia biletu kolejowego, który ważny jest przez 6 godzin od skasowania i pozwala nam na dowolną ilość przesiadek na całej linii od Riomaggiore do Monterosso. Jednym słowem, dobrze kupić sobie bilet do ostatniej stacji Monterosso i zanim się tam dojedzie, wysiadać na wcześniejszych stacjach, zwiedzając kolejne miasteczka. Odległości od jednej stacji do drugiej to zaledwie 5 minut jazdy pociągiem.